Ekspertyzy budynków i obiektów
Polskie prawodawstwo nakłada na właścicieli, zarządców lub użytkowników budynków szereg obowiązków związanych z zarządzaniem budynkami, w których jest wykorzystywany azbest.
Nowa oferta jest wyjściem naprzeciw tym wymogom. Głównym celem jest również pomoc w podejmowaniu dalszych decyzji dotyczących postępowania z azbestem, w tym podjęcia decyzji o inwestycji związanej z wymianą wyrobów azbestowych na bezpieczne.
Ofertę naszą kierujemy do:
zarządców budynków
zarządców obiektów przemysłowych
spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych
właścicieli prywatnych
Ekspertyza i sprawozdanie
Celem ekspertyzy jest realizacja wymogów prawnych, poprzez profesjonalne zbadanie budynku pod kątem obecności materiałów zawierających azbest:
- określenia miejsc występowania i ilości materiałów zawierających azbest
- określenie rodzaju azbestu
- oszacowanie wielkości ryzyka związanego z użytkowaniem wyrobów azbestowych, opracowanie ewentualnego planu kontroli kondycji wyrobów zawierających azbest, w tym określenia ich wpływu na zdrowie użytkowników i środowisko, opracowanie planu działania, w celu zminimalizowania ewentualnego zagrożenia
- opracowanie założeń do monitoringu powietrza
- sporządzenie dokumentów inwentaryzacyjnych zgodnie z wymogami rozporządzeń,
- opracowanie wytycznych do technologii demontażu i dalszego postępowania z azbestem
Wyniki ekspertyzy opracowujemy w sprawozdaniu.
Materiał taki zawiera w załączeniu zbiór wszelkich dokumentów inwentaryzacyjnych, które należy złożyć w odpowiednich urzędach.
Sprawozdanie takie stanowi również podstawę dla zarządcy do planowania inwestycji zmierzającej do likwidacji materiałów zawierających azbest, podstawę do opracowania wytycznych technologicznych, projektów budowlanych, zgłoszeń i uzyskania pozwolenia na przebudowę/rozbiórkę/remont.
Sprawozdanie z ekspertyzy stanowi również podstawę do wyceny kosztów przygotowania i realizacji prac oraz usprawnia nadzór inwestorski nad realizacją.